Ons Water genomineerd voor de Galjaardprijs

De organiserende Vereniging voor Overheidscommunicatie Logeion heeft tien onderscheidende projecten op het gebied van overheidscommunicatie genomineerd voor de Galjaardprijs, de prijs voor de beste casus binnen de publieke communicatie. Dit jaar beoordeelde de jury 64 inzendingen op effectiviteit, innovatie en inspiratie. 
Naamgever van de Galjaardprijs is Chiel Galjaard, de in 2002 overleden oprichter van één van de voorlopers van Logeion. 

Waterbewustzijn
Met Ons Water willen de samenwerkende waterpartners Nederlanders bewust maken van het feit dat schoon, veilig en voldoende water niet vanzelfsprekend is. Het waterbewustzijn is bij veel Nederlanders uit hun DNA gelekt. Vergroting van het waterbewustzijn vraagt een andere communicatieaanpak: mensen te ráken op de momenten en plekken dat ze met water in aanraking komen. De gezamenlijke aanpak van de waterpartners leidt tot verbinding tussen de waterpartners en kennisoverdracht over alle aspecten van water. Dat is de kern van Ons Water. 


Portal
Het eerste resultaat is een portal met informatie, beeldverhalen en tips: onswater.nl. De nieuwe site werd in september gelanceerd
Op deze site staan voorbeelden van projecten waar de partners aan schoon en veilig water werken, tips voor waterbelevenissen en bijzondere waterverhalen van mensen die in hun dagelijkse leven met water bezig zijn. Voor de deelnemende partners is er een toolbox met communicatiemiddelen waar ze in hun eigen regio of bij hun eigen evenementen gebruik van kunnen maken. 

Bekendmaking
De winnaar van de Galjaardprijs wordt donderdag 23 april bekendgemaakt in het Museum voor Communicatie in Den Haag. Naast de vakprijs wordt ook een publieksprijs uitgereikt.