De wereldwijde coronapandemie is nog niet echt voorbij, maar het tempo waarmee op dit moment grote delen van de wereld vaccinaties doorvoeren zorgt voor nieuw optimisme. En voor iedereen in de watertechnologie-sector die het échte netwerken danig heeft gemist is er dan nu toch echt een event dat met rode pen in de agenda kan worden geblokt: van 2 tot en met 5 november vindt namelijk Aquatech Amsterdam plaats in de RAI. En dus ook terug van weggeweest: het Holland Innovation Park (HIP). Voor Nederlandse technologiebedrijven is het HIP dé plek om je bedrijf in de etalage te zetten.

Het concept is simpel: een informele en sfeervolle parkachtige omgeving binnen het Netherlands Pavilion. Met name die informele sfeer bleek eerdere jaren al een doorslaand succes, zo bevestigt ook Agnes Dirksen, hoofd marketing en communicatie van de Water Alliance. “Wij introduceerden dit concept in 2019 en dat was inderdaad een succes. Daar zijn we erg blij mee. Het is namelijk niet altijd gemakkelijk om je op een grote internationale beurs te onderscheiden. De ene partij doet het met een spectaculaire beursstand en heel veel vierkante meters; een ander gaat actief flyeren op de beurs. Wij hebben er samen met het NWP en ENVAQUA voor gekozen om vooral te mikken op een informele sfeer met veel nadruk op netwerkmogelijkheden. Dat betaalde zich uit. De deelnemende bedrijven gaven aan dat er op het HIP zeer veel kansrijke contacten zijn gelegd.”

Die informele sfeer komt tot uiting in de inrichting van het HIP, waarbij een centraal plein met een gezellige bar en tal van statafels en zithoeken het decor vormt. Rondom dat centrale deel presenteren tal van topbedrijven zich met unieke innovaties. Deelname staat open voor ieder Nederlands watertechnologiebedrijf, zo stelt Dirksen. Maar er zijn ook enkele spelregels.

“We nodigen álle bedrijven in de watertech uit om dit te overwegen”, aldus Dirksen. “Om het HIP vernieuwend en uniek te houden zijn er wel enkele criteria die we hanteren voor deelname. De technologie waarmee je naar Aquatech komt mag bij aanvang van de beurs niet ouder zijn dan vijf jaar, de technologie moet Nederlands zijn en vooral moet de innovatie ook écht klaar zijn voor de markt. En tot slot mag een technologie maximaal drie jaar achtereenvolgend op de beurs staan.”

De voordelen zijn voor de deelnemers overigens substantieel: een centrale plek op de beursvloer, scherpe tarieven voor deelname, ondersteuning via alle social media-kanalen van de Water Alliance en de mogelijkheid om de innovatie te pitchen op de zogenaamde ‘Aqualounge’ van het Netherlands Pavilion.

Interesse in het HIP? neem dan contact op met Tiemen Jousma, marketing and events Water Alliance of Agnes Dirksen op (0)58 2849044

Meer informatie:
https://wateralliance.nl/holland-innovation-park-hip-opnieuw-op-aquatech-amsterdam/