Grontmij gaat verder als Sweco Nederland

De naamswijziging is de afgelopen maanden minutieus voorbereid. Het bedrijf moest alle materialen met Grontmij logo, van briefpapier en koffiekopjes tot website, vervangen of verwijderen. Op zaterdag 2 april is het Grontmij logo op het dak van het kantoor in Groningen vervangen door het Sweco logo, met inzet van een hoogwerker. Op maandag 4 april gebeurde dit op de kantoren in Rotterdam en Eindhoven. Grontmijn voorziet ook de overige kantoren van het Sweco logo. Op 4 april startte een mediacampagne inclusief radio commercials, billboards en printadvertenties. 

Bredere expertise 
Door de overname kan Sweco Nederland haar klanten nog meer internationale kennis en bredere expertise bieden, stelt het bedrijf in een persbericht. Wereldwijd werken er ruim 14.000 professionals bij het van oorsprong Zweedse bedrijf, verdeeld over zeven geografische gebieden.In Nederland werken 1.700 mensen op de terreinen Water, Energie, Gebiedsontwikkeling, Mobiliteit en Infrastructuur, Bouw en Vastgoed en Industrie. Met negen vestigingen  in Nederland blijft het advies- en ingenieursbureau dichtbij de klant. 

Internationale watersector
Eerder gaf directeur Nederland Ton de Jong in WaterForum aan door de overname volop mogelijkheden te zien in de internationale watersector. “Samen kunnen Sweco en Grontmij grotere en complexere opdrachten aannemen door het combineren van expertise.” Ook geografisch vullen de orderportefeuillles van de bedrijven elkaar aan. Sweco is vooral actief in Noord-en Oost-Europa, terwijl Grontmij met name aan de slag is in West-Europa, Turkije en China. Het samengestelde concern zal actief zijn in vijftien verschillende landen.