“A House of Solutions” wint Delft Urban Water Media Contest

‘Socializing water’ was dit jaar het thema van de Delft Urban Water Media Contest. De organisatoren daagden de deelnemers uit om na te denken over de sociale aspecten van stedelijk waterbeheer. De jury bestond uit Spinozaprijswinnaar en milieutechnoloog Mark van Loosdrecht, hoofd communicatie Hans Ruijgers van KWR Watercycle Research Institute en hoofdredacteur Adriaan van Hooijdonk van WaterForum.
De jury was bij de winnende inzending vooral onder de indruk van het creatieve gebruik van de beperkte middelen die tot enorme verbeteringen in het waterverbruik leiden. Ook de combinatie van creativiteit en de inventieve en praktische oplossingen waren voor de jury bijzonder inspirerend. Purohit is er immers in geslaagd om de stedelijke kringlopen van water en energie bijna te sluiten, blijkt uit het filmpje. 

De vier genomineerden van de Delft Urban Water Media Contest presenteerden op zes oktober hun projecten. De organisatie ontving inzendingen uit heel de wereld. De tweede prijs ging naar ‘Urban Beach Middelburg’ van Jasper Massink. De jury was vooral te spreken over het hoge niveau van de details in het voorstel dat eenvoudig is uit te voeren en waarvan de hele gemeenschap in Middelburg kan profiteren. De Delft Urban Water Contest is een jaarlijks evenement, georganiseerd door de partners van Delft Urban Water.